כלים טיפוליים​

LLLT) Low Level Laser Therapy), שיטת טיפול מתקדמת המבוססת על גלי אור באורך אחיד. מכשיר הלייזר אינו מייצר חום, קול או ויברציות. השפעת הלייזר נובעת מראקציות ביולוגיות, פוטו-כימיות בתאי הגוף, בתהליך פוטו-ביולוגי, המכונה "ביו-סטימולציה".

ראקציות אלה עשויות לשנות פעילות תאים ורקמות. מחקרים מצביעים על התרבות סיבי קולגן, שינוי בסינטזת DNA , ושיפור בפעילות רקמות נוירולוגיות פגועות, בתגובה לשימוש בלייזר נמוך עצמה.

אינדיקציות לטיפול בלייזר כוללות את תסמונת התעלה הקרפלית, מחלות מפרקים וגידים, מרפק טניס, אוסטאוארטריטיס, כאבי גב תחתון, נקעים ועוד

הטיפול אינו פולשני, הוא נטול כאבים, תגובות לא רצוניות, או סיכונים ומתבצע לאורך 15 דקות עד חצי שעה על ידי התאמת המשתנים והנחת ראש המכשיר באיזורים המיועדים.

טיפול בלייזר נמוך עצמה​

הדיקור המערבי הוכר זה עתה על ידי משרד הבריאות הישראלי ונמצא תחת פיקוחו כאשר העיסוק בו מותר רק לרופאים ולפיזיותרפיסטים שעברו הכשרה ספציפית בתחום. הטיפול הינו חדשני ויעיל מאין כמותו וכיום נכנס יותר ויותר לסלי הטיפולים של רופאים ומטפלים רבים.

הטיפול מתאים למגוון רחב של תחלואות במערכות השריר-שלד והעצבים ויעיל ביותר בהקלת כאבים חריפים וכרונים. השפעת הטיפול לרב מהירה ביותר ולעתים מיידית.

השיטה כוללת החדרת מחטים דקות אל איזורי הדק (trigger points) בשרירים ופועלת בצורה של מניפולציה עצבית, גירוי סיבי עצב והפרשה של חומרים מאלחשים, בשילוב עם פתיחת קשרים בנקודות איסכמיות בשרירים.

הטיפול אינו נעים ביסודו אך נעשה במהירות ומסתיים תוך דקות בדרך כלל. על אף היותו פולשני במידת מה הטיפול נחשב כבטוח ונטול תופעות לוואי מסוכנות.

דיקור מערבי​

לטיפול במגע פנים רבות והוא משלים טיפול בכמעט כל הליקויים , התחלואים והמכאובים. השימוש במגע הוא הדבר הטבעי והבריא ביותר מכל סוגי הטיפולים ויתרונותיו כמעט ברורים מאליו.

הטיפול נטול סיכונים ותופעות לוואי ויכול להיות עדין או עמוק בהתאם לצורך ולמטופל.

מדעי הריפוי במגע קיימים משחר האנושות ומשתנים ומתפתחים ללא הרף. כיום אנו חשופים למגוון רחב ביותר של סוגי טיפול אשר בבסיסם המגע. במרפאת  אנו מטפלים בשיטות מערביות מתקדמות,ביניהן העיסוי הרפואי ועיסוי ספורטאים, שחרור רקמה רכה, מניפולציית רקמה רכה, ומוביליזציות ומניפולציות- הנעות של מפרקים בהתאם לדינמיקה והקינזיולוגיה הטבעית. שיטות מתקדמות אלה משלבות ביסוס מדעי רפואי עם כוחו המרפא של המגע ומותאמות לבעיה ולמטופל.

במרפאה מבוצעים גם עיסויים משמרים בריאותיים ונעימים לאוכלוסיה בריאה ולספורטאים.

טיפול מנואלי​

אלקטרו תרפיה מתייחסת למכלול הטיפולים הנעשים באמצעות זרמי חשמל. טיפול בחשמל יכול לשמש להקלת כאבים, חיזוק שרירים, ושיקום עצבי.

בטיפול נעשה שימוש בסוגים שונים של זרם חשמלי היוצרים סטימולציה של עצבים. בעזרת שפעול סיבים שונים של עצבים ניתן להפחית תדרי כאב במסלולים העולים למח ולעודד הפעלה של מסלולים מדכאי כאב היורדים מהמח ושחרור חומרים מאלחשים. כמו כן ניתן להשתמש בזרמים מסויימים על מנת לעודד ולשקם פעילות של שריר מוחלש או פגוע.

בטיפול מונחות אלקטרודות על עור המטופל בנקודות אסטרטגיות, אשר באמצעותן מועבר הזרם אל הרקמות. קיימות מספר קונטרה אינדיקציות לטיפול בחשמל ואיזורים בהם לא מומלץ להשתמש בשיטה, אך עם זאת השיטה בטוחה ואינה כוללת תופעות לוואי. סוגים שונים של זרמים, בהתאם לצורך הטיפולי, עשויים לגרום לתחושות הנעות בין מדגדג, נעים, או כאב קל ברמה נסבלת. הגדרות התכנית ועצמת הזרם נקבעות בהתאם לטיפול הנדרש ולמטופל

אלקטרו-תרפיה​

טיפול באולטרסאונד נעשה על ידי הנעת שפורפרת אולטרסאונד מעל איזור הכאב לפרקי זמן הנעים בין 5 ל 15 דקות בדרך כלל. בהתאם להגדרות התכנית הטיפול עשוי להיות לא מורגש כלל, לגרום לתחושת רטט קלה, לגרות לתחושת חום, לגרום לתחושת צריבה או כל שילוב של מי מאלה.

דרך הפעולה של אולטסאונד טיפולי הינה יצירת גלי קול בתדרים מאד גבוהים והעברתם אל הרקמות התת עוריות. גלי הקול גורמים לרטט ברקמות עד 5 כ ס"מ מתחת לפני העור. לרטט זה מספר תוצאות טיפוליות חיוביות: זירוז תהליך החלמת הרקמות על ידי עלייה בזרימת הדם באיזור המטופל, הפחתת כאב מקומי בזכות צמצום הנפיחות האיזורית ואפקט של עיסוי עדין של הרקמות משולב עם ניעור וסילוק רקמה צלקתית.

אולטרסאונד טיפולי​

קניזיו-טייפ, שיטה בה מודבקות על העור רצועות טייפ צבעוניות בגדלים שונים וצורות מגוונות, הגיעה אלינו מיפן הרחוקה ובבסיסה תאוריות חדשניות על מניפולציית פסיה ורקמות טרנס- עורית. כיום השיטה בשימוש נרחב בתחומי הבריאות ובעיקר הספורט. כמעט שלא ניתן למצוא מתאמנים וספורטאים מקצועיים אשר לא מקושטים בטייפ קינזיולוגי במקום זה או אחר.

בעזרת יישום נכון ניתן לעודד ולזרז החלמה של רקמות פצועות, לעורר שרירים חלשים או רדומים, לדכא פעילות שרירים ערה מדי ("שריר תפוס"), לעודד פעולה ביו-מכנית נכונה ותיאום טוב בין השרירים וכמובן להפחית כאבים.

במרכז השיטה כמה עקרונות:

• צורת הנחת הטייפ גורמת ליצירת כפלים מזעריים על פני העור והורדת לחץ מהרקמה התת עורית, כך מתאפשרת זרימת דם מוגברת וזירוז תהליכי החלמה טבעיים.
  • תחושת המגע הקבוע של הטייפ עם העור מפחיתה את תדר גירויי הכאב במסלולים העצביים העולים למח.

על ידי הדבקת הסרט בצורות וכיוונים שונים ניתן לעורר או להחליש סיבי שרירים ולתרום לביומכניקה נכונה.

בטיפול יודבק סרט לגוף המטופל, עמו הוא נשאר למשך כמה ימים. במרפאת גבע בריאות נעשה שימוש בטייפ קניזיוטקס גולד המקורי מיפן. הטייפ מיוצר מחומרים טבעיים, היפו אלרגנים ונושמים, הוא בטוח לשימוש ואינו מכיל כל חומר. לעתים נדירות ביותר מתרחשות תגובות גירוי עוריות אשר נעלמות במהרה עם הסרת הטייפ

טייפ קינזיולוגי​

תנועה היא חיונית לבריאותינו ומהווה נדבך חשוב בהחלמה מפציעות וניתוחים, הקלה על כאבים וחזרה לשגרה ופעילות. כחלק מרכזי במרבית הטיפולים, מושם דגש על כח, טווחי תנועה, סיבולת ושיווי משקל. לרב על ידי בניית תכנית אימון הדרגתית ובריאה המתבצעת במכון, במועדון הכושר ספין פלוס ובבית, תוך פיקוח מתמיד והתאמה למטופל.

במכון שלנו אביזרי כושר תנועה ושיקום יחודיים של חברת THERABAND האמריקאית ומתקן מציאות מדומה WII הכולל פלטת משקל ואביזרים נלווים.

מכון הכושר ספין פלוס מציע מגוון רחב של אביזרי אימון, מכשירי כושר, מכונות הליכה, ריצה, סקי, קרוסטריינר ואפניים.

חלק מתכניות הטיפול כוללות שיעורים קבוצתיים המתקיימים פעמיים ואף שלוש פעמים בשבוע בפיקוח והדרכת פיזיותרפיסט בעל הסמכה בתחום התרפיה בתנועה.

קינזיו-תרפיה (טיפול בתנועה)​

מחקרים מוכיחים את השפעתו החיובית של חינוך נכון ומעמיק לגבי אופי הבעיה וצורות ההתמודדות עמה על תהליך ההחלמה. במרפאת גבע תמצאו מטפלים מלומדים ומקצועיים אשר יסבירו לכם על הבעיה, ידריכו אתכם לגבי ההתמודדות עמה ויענו על כל שאלה שתהיה לכם.​

חינוך​

מחזירים אותך למסלול